فنون

لوسي تكشف كواليسها في المداح: جسمي اتخشب وخرج مني صوت غريب



نشر في:
الثلاثاء 18 أبريل 2023 – 2:01 ص
| آخر تحديث:
الثلاثاء 18 أبريل 2023 – 2:06 ص

قالت الفنانة لوسي، إنها تخاف من الجن والعفاريت، وأثناء قيامها بتصوير أحد المشاهد في الجبل الذي يعتبر مملكة “هند” في مسلسل المداح٣، حدث شيء غريب خلال التصوير.

وأضافت لوسي في لقائها مع الإعلامية سهير جودة التي نشرته عبر صفحتها الرسمية على فيسبوك، قائلة: «وأنا بصور مشهد مع حمادة هلال فجأة المخرج قال استوب، وفريق العمل وجدوني متخشبة  وصوتي عالي وغريب جدا، وفي سائل بيخرج من فمي، وبتنفض نفضة غريبة أوي، والكلام ده حصل بجد».

وتابعت: «فضلوا فترة مش عارفين يقعدوني وكنت متخشبة فعلا، وبعد ساعة ونص، فوقت وعرفت ان حمادة هلال والشيخ كانوا بيرقوني، وقرأوا قرآن على المياه ورموها في مكاني عشان اقدر اتحرك، كنت في حالة سيئة جدا، وقعدت يومين في البيت جسمي مكسر وصداع رهيب».

واوضحت لوسي: «انا مش عارفة ايه اللي حصل بجد، ممكن ضغط المشاهد وصعوبة الشخصيات، والأجواء والمكان، وطريقة الإضاءة كان لها تأثير نفسي، لكن أعتقد كل ما حدث كان إجهادا من ضغط العمل، لأن شخصية هند تتعامل مع الدجالين وهي جنية، وتستخدمهم في تنفيذ أفكارها الشيطانية».

وأشارت لوسي، «بيبقى معانا في التصوير رجل ديني، عشان لو حمادة هلال قرأ آيات من القرآن يكون تشكيلها صح، أو أي ممثل في التصوير.

وأكدت لوسي أن الشياطين والجن موجودون حولنا، “اعوذ بالله من الشيطان الرجيم”، فهناك أيات كثيرة تؤكد وجودهم.

وعن علاقتها بالمداح خلال المسلسل، قالت إنها تحاول أن تستخدم صابر مثلما كان يستخدم الأشياء السيئة، وتحاول أن تعيد صابر إلى طريق الخير الذي كان يسير عليه في بداية المسلسل.

وأشارت لوسي، «أنا عملت مذاكرة للشخصية ودرستها، عشان أقدر أكون تفاصيل عن هند بنت الأحمر قبل التصوير»، موضحة أنها تعلمت من المسلسل أن تستعيذ بالله من الشيطان الرجيم، وتذكر الله باستمرار، حتى أصبحت بمثابة طقوس لها، واستفدت من تجربة المداح انني استطيع تقديم أدوار الشر».