فنون

“غلبان” لأصاله تقترب من 50 مليون مشاهدة على يوتيوب

القاهرة – مصر اليوم

حققت أغنية ” غلبان ” لمطربة أصالة نصري مشاهدات تصل إلى 50 مليون مشاهدة على موقع الفيديوهات الشهير “اليوتيوب “، وذلك بعد شهرين من طرحها، حيث حققت المركز السادس ضمن قائمة الTop 100 على اليوتيوب.

 من كلمات منة عدلي القيعي، ومن ألحان إيهاب عبدالواحد، وتوزيع أحمد طارق يحيي، وهندسة صوتية عمار خاطر، وواكورديون وائل النجار، وكيبورد الدكتور أسامة الصغير.

وتقول كلمات الأغنية:

وتقول كلماتها: “غلبان أوي غلبان عايش على اللي كان..فاكرنا زي زمان غلبان أو ي غلبان…لا ده فاته وفاته رميناه بماضيه وحكاياته..ده فاكر دمعنا هنا على خدنا.. يا تهيؤاته… ده فاكرنا هناك قال قاعدين جنب الشباك قال وفي عرض رجوعه..فاكر موضوعه وشغلتنا حياته ليه هنمسك في اللي غايب مش من قلة الحبايب..بابنا مايتسابش موارب إحنا بنقفل ع الشاريين.

ليه هنمسك في اللي غايب مش من قلة الحبايب…بابنا مايتسابش موارب احنا بنقفل ع الشاريين..ليه هنمسك في اللي غايب مش من قلة الحبايب..بابنا ما يتسابش موارب أحنا بنقفل على الشاريين..حوالينا كتير من جوه بجد جميلة..ناس حقيقية وشارية وصافية النية ومتبتين.. دول أولى بخيرنا ولا ثانية رضيوا بغيرنا..على حلونا مرنا قاعدين هنا هنا ومربعين.. ليه هنمسك في اللي غايب مش من قلة الحبايب”.

قـــد يهمــــــــك أيضــــــاُ : 

أصالة بعد أزمة تسريب أغنيتها “الله جاب” “استنوها بنسختين”

تسريب أغنية أصالة “الله جاب”

 

egypttoday