فنون

أسما شريف منير عن حلاقة شعرها: عاجبني شكلي جدا ومديني ثقة في نفسي


مصطفى الجداوي


نشر في:
الجمعة 25 أغسطس 2023 – 7:08 م
| آخر تحديث:
الجمعة 25 أغسطس 2023 – 7:08 م

كشفت أسما شريف منير، عن كواليس حلاقة شعرها، حيث اعتبر الجمهور هذا التصرف جريء للغاية، خاصة بعدما قررت الظهور بالنيولوك في حفل مهرجان القاهرة للدراما بالأمس.

ونشرت أسما عبر حسابها الشخصي على إنستجرام، مجموعة من الصور لها وعلقت: «طيب أول حاجة شكراً على كل ردود الفعل، الوحشة والحلوة كلها، ساعات موقف زي دي بتخلي ناس تشوف ناس تانية عاملين إزاي لمجرد إنهم بيعبروا عن رأيهم، وشكراً لكل الناس اللي كانت خايفة وقلقانة عليا، ممكن بقى أقولكم الحكاية من وجهة نظري ببساطة».

وأضافت أسما: «أولاً الحكاية جت بالصدفة جداً وكان قرار لحظي وانفعالي جداً ومش ندمانة عليه، تاني حاجة أنا مش بعمل كده عشان أطلع ترند بس كنت عارفة إني هبقى ترند، في فرق كبير بين عايزة وعارفة، على فكرة الترند ده نقمة مش حاجة حلوة خالص بس مش هدخل في الجدل ده دلوقتي».

وتابعت: «تالت حاجة أنا الحمد لله كويسة ومبسوطة ومش واخدة الخطوة دي بسبب اكتئاب خالص بالعكس، دي صفحة جديدة حلوة مليانة تفاؤل وقوة وإرادة وتحدي وجرأة وشجاعة وكل حاجة إيجابية في الكون، أنا فعلاً من فترة كنت بمر بمرحلة صعبة جداً بس كنت في رحلة بقالي شوية بتعافي منها و بقف علي رجلي من الأول وكان آخرها رحلة دهب، فتاني بالعكس ده مش اكتئاب ده مرحلة انتقالية مؤمنة إني هحقق فيها حاجات كتير».

واختتمت قائلة: «أخر حاجة الجماعة اللي مكبرين الموضوع (ده شعري مش شعرك) حاجة كده بجد أخيرة (أنا عاجبني شكلي جداً بصراحة، شكله جامد و مديني ثقة في نفسي جداً) بحبكم أوي بجد».